Tuesday, May 11, 2010

:: Hubby eksiden ::

Salam,

Hari Selasa smlm hari yg bahagia wt aku..coz hubby hantar aku g keje dan amik aku balik keje.Kalau tak masuk 9 bulan hubby nak hantar aku.Tp aku ckp ayah ayg suh abg hantar ayg coz ayg tak larat nak drive dh.Sesungguhnya ayah aku memang risau anak kesayangan dia .hehehe!!Yerla sebab dr kecik sampai besar semua ayah aku hantar dan amik.Biarlah org ckp anak manja ke..tp aku peduli apa.Untung tau dpt ayah yg sangat prihatin.Abaikan citer melalut aku nie..
Akhirnya hubby pun hantar la aku g keje..balik aku tunggu sampai kul 6.30 baru sampai.Memang anginla kan coz aku biasa balik sharp 5.30.Bab menunggu ni memang MALAS bg aku.Masuk2 keta hubby sengih2..aku plak ngn muka toya & bengangnya..dh start membebel..sampai letak beg aku kat belakang..aku perasan ada satu batang yg panjang atas seat blkg.Hubby dh tolak2 muka aku jgn tgk belakang..
Tp aku degil gak..apa lg aku menjerit la..ni bukan rod pancing ke!!ooo..patutla lambat g memancing ek.,.org punyala tunggu ..mujur cepat skit,kalau tak ayang dh beranak kat sini tau.
Sambil2 mulut membebel..tangan aku cam biasa la mencubit..Sekali aku perasan siku dia berdarah.Rupanya pas Zohor ondaway dia g bank..dan nak elakkan lori dia sempatla membrek motonya..tp moto belakang pasangan couple ni g langgar nya eksos moto hubby.Sampai dia jatuh,mujur sempat tahan dgn siku.Budak tu siap mintak maaf ,hubby plak maki hamun coz dia follow dekat..mujur awek dia tak tercampak.Hubby suh ganti plat moto dia patah Rm6.Awek dia terketar2 tangan masa nak hulur duit.Moto je calar.Mujur hubby takde apa2..
Balik keje terus g Klinik Fauziah..doc terkejut ingat aku naik sekali moto..Aku ckp tak dela sy wt keje giler camtu.Sampai umah aku membebel lagi.."tu la ckp bini tak mo dgr...kan dh eksiden..padan muka!!"Kejam kan ayat aku..hahhaha!!"Ayang dh ckp jgn g mancing lagi..tak kira la teman je ke apa ke..lain kali buat lagi"..Rod pancing tu jaga elok2..ayang takut kalau ayg mengamuk..rod yg beratus tu patah sekelip mata jer.
Hubby diam jer..maklumla tgh sakit.Yg best tu kalau aku membebel dia senyap jer..paling kuat pun dia tutup mulut aku suh senyap..katanya memebebel jer..:-)

*** hari ni 12/5 aku drive coz hubby sakit2 badan ***

No comments:

Post a Comment