Thursday, May 6, 2010

::32 Weeks !! ::

Salam,

Semalam aku amik cuti ganti 1 Mei ...Agenda hari tu
1. Checkup kat Klinik Fauziah
2. nak g Sara Kids kat Shah Alam beli pump susu
3.g Hospital Selayang bahagian Wad bersalin
4.Singgah beli pisang kat pasar borong
5.G umah mak

Syukur alhamdulillah,doc senyum puji bb dh pusing coz tangan dia rasa kepala bb kat bwh dh..punggung bb kat perut kiri and kaki blah kanan..bentuk cam "C".Patutla aku rasa cam semput je..masuk 8 bulan ni baru terasa ketidak laratan aku..2 minit berdiri ke berjalan ke..dh tak larat dh..memang takde mood.Mujur la hubby buat lawak sepanjang pergi and balik.Dhla satu hari dia tak leh tido coz aku tukar position tido.Amik tempat dia..coz senang aku nak bangun tgh mlm g toilet..Tak sangka plak dia tak leh tido.
Sampai Sara kids..cam2 aku tanya budak tu..pasal pump la itu la ni la..Aku amik pump spectra double pumping set..dptla beg stylo mama,sume2 tu la..dlm rm630.Nak beli dr internet sama je nak bayar postage lagi.Harap2 lehla menyusu sampai 2thn ke kan..Actually aku takut sebenarnya..tapi tak mo la pk negatif awal2 ni kan..Pejam mata je bayar pump tu..rasa cam berbaloi ke apa aku beli nie..nanti.Pastu singgah umah mak amik barut bb yg dh siap..mak happy bila aku ckp bb dh pusing dh.Singgah pun kejap je coz aku nak balik dh..nak tgk Adamaya..hehehe!!
Sambil layan tv,aku kemas2 skit umah..kebetulan mak mertua aku siram pokok bunga dia..dia lepak kat umah jap tgk brg apa aku shopping..aku explain la..terkejut gak dia tgk mahal aku beli pump tu kan..aku ckp beli pun senang coz aku keje nanti takkan nak balik umah plak kan..pastu jimat skit beli susu.Mil ckp betul gak..coz bb minum susu tin ni cepat lembik..Oh! lupa nak citer..berat bb skg 2.04kg..maybe nak lahir nanti 3kg doc ckp..Pastu berat aku naik 1.5kg selama 2 week..menjadi kan skg 71.5kg.
Pasni nak beli storage susu plak..pampers bb aku tak beli lagi ngan set jamu tu..tak tau nak beli brand apa.

*** hati berdebar2 tinggal sebulan lagi **

No comments:

Post a Comment