Saturday, May 1, 2010

:: Air Selusuh::

Salam,

Adik aku si angah baru balik dari kg...bawak sepupu dari Kedah dgr NDO Score A kat UIA Sabtu hari nie..Nenek aku yg aku panggil Tuk..kasi air selusuh kat aku suh minum.Mula-mula takut gak nak minum..rasa apa la yer..Tanya mak aku..rasa apa..mak ckp air biasa la..cuma dibacakan ayat2 al quran la.Tuk Ngah aku buat..air selusuh itu.Tapi aku minum secawan je..baca selawat 3x,al-fatihah n niat la dlm hati.
Air yg lebih tu minum dekat2 nak bersalin nanti..Huh!!cepat je rasa..skang dh masuk bulan 5 dah.Hujung bulan 6 dh nak bersalin dah.Hari nie je keluar ngn mak beli kain buat cadar baby and beli kain bengkung aku.Tinggal nak beli pampers baby je yg new born nya.Baju semua aku dh basuh..mlm aritu gak pas kena bebel ngan niza kawan aku dan kak etty yg tak jemu-jemu kongsi citer and nasihat.tq banyak2..Yerla kat opis tu sape aku nak tanya..time dorang dtg buat uat la aku ada masa nak borak2..Kalau tak aku duk diam la..rasa berat nak buka mulut.hehhehe!!
Next week ingat nak amik cuti ganti g Klinik Kesihatan selayang tu daftar..walaupun doctor fauziah dr klinik panel bgtau tak yah daftar2 ni..Tapi mak aku plak bising coz kalau daftar at least pas bersalin nurse akan dtg beberapa hari tgk kita..mandikan baby..and jaga kita dlm pantang coz nak tgk kalau-kalau baby kena jaudis ke kan.Leceh tul nak kena g awal pagi..beratur amik no..tula aku tak suka bab menunggu nie.Penat
tu..
Dhla sekarang tak larat..duk tak kena..baring tak kena..berdiri tak kena..semua serba tak kena...1 badan sakit-sakit..Apa yang pasti nak buat keje memangla teramat slow dan tak bersemangat.Aku rasa prestasi keje aku merundum giler-giler..dgn dtg lambat nya..selumber aku jer.Nak harap hubby hantar dia plak keje tak tentu masa..Baik aku drive jer.Sampai aku ckp kat hubby "Rasanya sampai ayg bersalin la kot ayg drive kan..g sendiri hospital bila nak beranak nanti.."nada perli .Hubby diam jerkkk..

*** Semoga semua nya berjalan dgn lancar ***


No comments:

Post a Comment