Tuesday, March 1, 2011

~ Hari pertama ber 'CD'~

As Salam,
Semalam Alya 8 bulan 1 hari
Aku start pakaikan Alya CD (cloth Diaper)
Alhamdulillah..berjalan dengan lancar dan gemilangnya..
Selepas 3 kali prewash CD -CD tu..mula la aktiviti memasukkan insert satu persatu dlm CD tu..
Aku asingkan yg mana nak pakai siang dan malam
Kalau siang memadai 1 insert je ok..tp 4 jam sekali tukar la..cam pakai pampers juga..
Kalau malam pula pakai 2 insert maknanya dr kul 12mlm sampai 6pg
........
Semasa aktiviti memasukkan insert dlm CD..
Jangan lupa ajak anak anda join sekali..
Best tau..Try la
Aku ajak Alya join sekali..sambil tgk cd dia tu..dia tolongla..tolong kacau..
Hehehe..
Aku ckp kat dia.."ni pampers baru Alya..lawakan..lawakan..(sambil buat aksi teruja)
Alya pun terkinja-kinja excited..gelak2..
Pastu aku siap suruh dia pilih mana nak bawak ke rumah atok..(sambil tangan tunjuk2..)
                                            Nie plak jenis Velcro..tampal-tampal
                                 Antara koleksi CD Alya..Sunny Baby,Coolababy & Babyland
                                 Rupa sebijik macam pampers biasa tu..yg ni jenis button

1 comment:

  1. wow, bagus betul pakai CD.. saya malas nak basuh.. hehe.. memang pakai pampers ajelah nampaknya..

    ReplyDelete