Tuesday, March 15, 2011

Ber CD di kampung..sungguh mudah

As Salam,

4 hari balik kg emak kat sg petani.
1 beg je barang Alya..penuh keta atok dia(Toyota Rush)..dengan Car Seat & Walker..Atok dia suruh bawak ok.
Beg pakaian dia bukan banyak sangat baju pun..tp penuh dengan CD..
Masa ondaway dlm kete aku pakai kan pampers biasa je (stok pmpers yg tak habis)
Tapi masa kat kampung pakaikan dia CD..
Nenek aku suka tgk CD..jimat katanya.Sepupu aku si Fara plak..rajin plak la nak membasuhnya.Time tu Alya berak punyalah banyak...
Bersih plak aku tgk dia basuh.
Aku tanya dia 'Hang basuh camna CD ni ?'
'ooo..kami basuh letak sabun..pastu berus-berus..'
Aku tanya lg 'Hang berus 2 2 sekali ka?'
'Aaahh..'
Lorrr..patutnya tak yah pakai berus..Aku pun demo la kat dia..
hang letak je sabun serbuk ke @ fab buku ke kat atas ni..(b4 tu buangla segala kotoran dulu ok)
pastu tonyoh-tonyoh je..gerenti hilang.Kalau ada warna kuning sikit-sikit tu..jemur bawah matahari hilang la.
:
:
:
oooo..camtu..patutla senang je guna CD ni..tak gaduh nak berus-berus..memang jimatla along..tak sia-sia along beli..( aku pun senyum penuh bangga)

No comments:

Post a Comment