Friday, February 25, 2011

~ Cloth diaper @ CD aka Lampin Moden~

As Salam,

Esok Alya Adriana dh 8 bulan...
Cepatnya besar anak dara mama ni..
So, start Alya 8 bulan ni baru aku decide nak pakaikan Alya CD..
semalam aku pergi kedai kak lyn yg jual cd ni..
Aku rembat 12 keping...yg best nya aku boleh campur CD mana aku nak..
dari brand mahal sampai la ke murah..
Bulan depan baru nak tambah 8 keping lg..nk cukupkan 20kpg..
Sebab aku beralih arah ke CD:

         1.Nak jimat duit ..coz Papa Alya cakap tokey balak pun bankrup camni..hahaha
         2. Pakai DD ni buat kulit Alya gelap..x comey dah..
         3. Mama Alya seorang yg rajin sangat...bukan susah pun nak basuh lampin ni..Kalau anda
             seorang yg "pemalas " ..jangan la pakai CD ni..
         4.Papa Alya bagi sokongan ...
         5. Corak CD ni sangat-sangat menarik hati aku..
         6. Jimat Alam Sekitar..


                                       Antara koleksi CD pilihan : Sunny Baby

jom kira :

   20 keping CD (paling murah boleh dapat RM25/pcs)

20 X RM25 = RM500
Jangka hayat: InsyaAllah boleh tahan sampai 3 tahun atau lebih (adik-adik dia pun boleh pakai)

Disposable Diapers (ambik harga yang paling murah, sekeping 50 sen)

Penggunaan sehari (purata 8 keping sehari)
8 X RM0.50 = RM4

Sebulan = RM4 X 30 = RM120

Setahun = RM120 X 12 = RM1440

3 tahun = RM1440 X 3 = RM4320


Berapa anda boleh jimat?

RM4320 - RM500 = RM3820

So, masih tak mahu pakai cloth diapers? Okey, takde sape yang paksa. Terserah anda! (^____^)
                                                      

No comments:

Post a Comment