Friday, October 2, 2009

First time beraya bersama hubby tersayang

Kisah di hari raya...aku beraya di KL dulu sebab mak mertua duk sini je pun..Pg raya cam biasalah bermaaf-maafan dan sessi mengutip dan memberi duit raya..Belum abg ipar salam..aku tgk MIL dh nangis2..alahai..aku mula la nak berair mata nie..time tu plak rasa rindu kat family aku yg sedang beraya di N9..Sampai la ke turn kami..ceh!!hubby dpt duit raya dr ayah dia..banyak wooo..rm500..tp kedekut tul nak kongsi ngn aku..hehehhe!!Pastu,aku plak salam..salam cium2 tgn..n tak sangka FIL(father in law) siap peluk aku n bisik maafkan ayah n klu ada apa2 terasa jgn simpan..waa!!aku terkedu n nangis..yerla tak sangka la..FIL anggap aku cam anak dia gak..bukan menantu jer..MIL pun dh teresak2..tp sempat la aku cium pipi dia..Apapun aku suka dgn layanan yg mereka beri dan bersyukur sangat dpt MIL & FIL yg sangat2 baik.Dorang sedih coz thn ni thn pertama arwah abg hubby ku meninggal kami kerana sakit.Al -Fatihah..
Selepas itu,bergerak la kami ke kubur menziarahi arwah...ramai tul org melawat..jem jalan..
Pastu,kami bergerak ke umah bini arwah...Kak eja namanya..Sampai2 umah dia takde..tido kata maknya..maka kami menikmatila juadah raya yg disediakan...tiba2 kak eja kuar ngn mata yg bengkak akibat menangis teringat arwah..terus dia menyalami ayah dan mak mertua ku..Aku yg kat sebelah nie..dh berair mata lagi bila dgr dia teresak2..suasana kat umah tibe2 senyap dan pilu..masing2 tunduk ..First time aku merasa sedih time raya..

1 comment:

  1. pg2 raya dah sedih..sportingnya FIL bg anak dia duit..byk plak tu..mana gmbr raya ni...cite raya je yg ada..huhu

    ReplyDelete