Sunday, November 8, 2009

Alfatihah buat tok wan kedah

Salam,

Pagi khamis lepas mak call aku bagitau tok wan(ayah mak aku) nazak...Aku dh terkejut dan tak tahan sebak...mak dh siap2 nak balik naik bas...ayah plak kebetulan ada meting kat Bkt Raja..Klang.Time tu hati dh tak leh wat keje dh..dok pk jer..nak balik ke tak nak..Last2 pagi kul 9.30 tu g jumpa my bos..sampai2 terus nangis..huhuhu!!1st time tu nangis kat tempat keje...Bos dah ckp cool down muna..ckp satu2..i ok..Aku ckp cik han..sy nak balik dan cuti hari ni dan esok coz atuk nazak...Bos ckp..ok..nanti u apply cuti k.

Ondaway tu aku call mak ckp..along nak follow..mak tak yah la naik bas..kul berapa nak sampai..dh la sg petani ,kedah tu 6 jam perjalanannya.Hubby plak follow..klu ayah aku tak follow sekali..Kiranya ayah lambat sikit la geraknya...Pastu kul10 tu tokwan dh takde dh..Last2 gerak 1 keta je..aku.angah,mak,ayah,farah(sepupu) and amy..Kul12 gerak...bwk memang 130km/j.

Sampai sana dlm kul 4ptg..coz jalan kat sana jem plak..dgn minyak dh kelip2...Pas Asar nak tanam dh..Tp tuk ckp tunggu mak aku..jap g sampai la..Kami sampai pun...semua org dah penuh dan pandang je kami semua.. Yerlah tinggal kami je yg last...Sempat la tgk arwah tokwan..kucup pipi dia..suci bersih je muka dia..cerah..Ramai la ckp cmtu..nak mandi ..kapan ..tanam..bwk jenazah semua..ringan dan dipermudahkan la..Actually arwah tok wan..sakit tua (87thn)..Tp orang ckp sakit yg terlantar ni kita tahulah kita nak mati..coz sedang kita sakit..dosa2 kita terhapus.Kalau mati yg tiba2 tak sempat bertaubat tu la kita tak tahu.Selalu - selalu lah doa yg kita ditarik nyawa dlm keadaan yg baik..Pastu rajin2 la bersedekah..coz insyallah sedekah dpt bantu kita sok...

Dari awal kebumi sampai ke bacaan talkin..meremang aku dgr...wlaupun 5 soalan Allah swt dah bocorkan...tp kalau kita tak tau jawab juga..allhualam la..Sebab amal ibadat kita la yg akan menolong kita...Jangan tinggal solat..sebab yg paling utama disoal ialah solat.Bukan aku nak berceramah..tapi takut sangat2..sebab aku rasa cam bekalan kat sana cam tak cukup jer..

Pebendala melalut panjang2 nie kan...Apapun sy amat merindui tok wan saya..sebab dia jaga dan manjakan cucu dia lebih dr segalanya...Kasih sayang,tawa lucu dia..sampai sekarang aku ingat..Semoga roh tok wan ditempatkan dikalangan org beriman.Amin

No comments:

Post a Comment