Thursday, July 7, 2011

Alya..ooohhh Alya !!

As Salam,

Semalam balik dari keje..cepat je sampai umah..apasal tah jalan tak jem..
Kurang sikit rasa stress kan..
Sampai umah..
Mandi-mandi..
Masak nasi jap.. ( kena la masak kan...sebab lately ni lauk umah MIL asyik habisje..msk skit kot..huhu)
2 hari ke 3 hari leh la tapau kedai je..tp jemu plak..kalau kayo x pe la kan..
aiseymen..membebel plak aku..
:
:
Turun la bawah kat kul 7 ptg cmtu
Nak amik Cik Alya..(biasa klu papa Alya ada..dia je yg amik)
Elok aku masuk..tgk MIL duk atas meja...(stanby di blkg takut2 jatuh ke)
Alya plak tgh berdiri atas sofa memerhatikan keindahan luar jendela..
:
:
Saje aku panggil Alya..Alya..
Cepat2 dia pandang..senyum..(suka tgk dia senyum)
Dan..dan tu la nk turun cepat2..
:
:
Cam biasa la..MIL bgtau Alya tak nak duk dlm walker..
Kat area mesin jahit tu..akak letak 3 beg kain saprah semata2 nak blok kawasan tu..
Alya suka g kat situ..
Alya tergolek la..terjatuh la..terantuk la..( Alya ni jln kelam kalibut skit..maklumla dpt kaki)
MIL ckp dia tak larat dah..bangun duduk..lutut sakit...(aku dgr sian plak)
tak tau lah MIL bg hint ke atau sekadar ckp je..
B4 ni aku g tau kalau mak penat ke tak larat jaga Alya bgtau je kat aku..
:
:
Malam tu tgh makan..tomyam (saje nk mention) hahhaha..
Bgtau la kat papa Alya..
Nanti nak hntr Alya kat taska tau..mak dh x larat dh..sian la kt dia..
Papa Alya diam je..
Nanti abg tanya mak..
Huhuhu...
B4 ni bertekak gak sebab papa alya ni x nak anak dara dia dijaga oleh org lain..
Tu x kena la ni x kena la..sebab kat tv cam2 berita kita dengar kan..
Aku bukan apa..
Kang kalau jadi apa2 kat MIL aku tu..mau anak2 dia salah kan kitaorg plak kan..
Kedua nya nak alya ramai kawan..hahhaha
Sian dia..nak berkawan..tp ngn sepupunya dia lah..hari2 tgk
Papa Alya memg anti giler ngn ank buah dia..huhuhu..nakal sesangat beb..sapa tahan
:
:
Aku dulu duk umah pengasuh je..ok je..
Memgla tido atas lantai berlapik toto..
Nak buat camne kan..

** balik ni tunggu apa resultnya..harap2 MIL tak salah faham la **

1 comment:

  1. susah jgk klu MIL yg jg anak kita..serba salah dibuatnya..lainla klu mak kita yg jaga..ni mak asben kita..huhu

    ada baik dan buruk htr taska..
    klu htr taska bole cpt belaja..cpt pandai berdikari.. bab2 lain tu redo je la..nak wat camne.. kang x keje duit tak masyukkk.. lainla klu kawin dgn anak dato..hehe

    ReplyDelete