Tuesday, August 3, 2010

~Alya dah 1 bulan ~

Salam,

27hb 7 lepas genapla Alya sebulan..Hari tu juga pergi cucuk BCG kat Klinik Fauziah..Masa pregnant pun aku pengunjung setia klinik situ..Tak ramai orang pun.Masuk bilik tu cam biasalah doc fauziah bagi salam..ucap tahniah..tanya aku bersalin camne..ok x hospital selayang..berat bayi berapa..Siap nak tgk muka Alya lagi.
  Mula-mula timbang Alya la..berat dia 4.2kg.Doc cakap berat ikut jadual yg sepatutnya..Alhamdulillah.Doc tanya gak aku menyusu ke.Wah!dengan bangganya aku cakap aku menyusu badan .Seronok tau..coz aku teruja.Lagi2 time pum susu..excited kalau susu keluar dgn bnyknya..Biasanya sebelah je dh dpt 4oz @ 5oz.tu yg kena wat stok bnyak2..sementara produktiviti susu banyak ni..hehe!!
Doc pujuk Alya ckp sikitje ek cucuk..jgn nangis.Alya wat dek jelah coz dia tido.Sekali dgr dia menjerit dgn kuatnya..huhu!! Tula 1st dia nangis kuat giler.Aku pujuk2 ..tepuk2..elok je dia tido..Jap benar nangis..Papa dukung Alya sementara mama ambil ubat.Alhamdulillah ..Alya x demam.Apapun..rasa bahagia je ada baby ni.Sampai papa dia..wt ignore je..haha!!Rasa nk layan keltah Alya je.

1 comment:

  1. tau xpe..ada anak mmg tak ingat dah kat laki..haha

    anak yg BF mmg susah nak demam.klu sakit pun cpt baik..teruskan BF hgga 2yrs cam kyra still now BF :)

    ReplyDelete