Tuesday, June 8, 2010

:: kenduri doa selamat dan majlis pertunangan ::

 Salam,

Sabtu lepas umah mak  aku ada buat kenduri doa selamat dan majlis pertunangan adik aku si angah ni..Angah bertunang ngn org kelate..11 buah kete dtg..ramai gak...penuh 1 ruang tamu.Makanan pun banyak..yerla jiran2 bg lagi.Majlis buat pun sedara mara je yg dtg..kenduri doa selamat plak untuk aku.Yerla dh cukup bulan ni kan.Nak dijadikan citer..tak taula aku mkn banyak sangat ke apa kan..mlm ahad tu aku tak leh tido..perut sakit..keje nak membuang je..pastu bb cam tak gerak je dr tgh mlm sampai ke pagi..
Gi hospital selayang untuk check up...tgh2 checkup mesin ctg tu menunjukkan jantung bb laju sangat dan contraction aku kuat..
Apa lagi doc seluk la dan tgk jalan bukak 1cm..kul 7ptg ahad tu aku kena tahan wad..sampai la selasa ptg.Selasa tu jalan dh buka 2cm..doc suh balik dulu coz darah yg keluar dgn lendir ni dlm 2 atau 3 hari baru bersalin.Tu tanda2 je.Sebab perut aku takde contraction dlm tempoh 12 jam.Keliling katil aku semua dh bersalin..ada je yg dh kuar masuk .Aku je tak bersalin lagi.Sempat la jalan2..tgk bb org..tlg angkat bb coz kwn husband aku nya akak bersalin kembar .Operate.dia tak larat nak bangun.Aku la tolong angkat bb coz bb nak menyusu.
Husband plak balik time nak mandi je..sian dia tido atas kerusi kat depan.nak teman aku tak boleh.Sian dia.Aku suh balik dia risau aku terberanak nanti.Sayang gak dia kat aku..hahaha!!!

Doc bagi mc 10 hari sampai 16hb ni...Tp doc budget minggu ni aku bersalin..aku harap cepat2la aku beranak.Sakit kat bawah ni Allah swt je tau.ni belum sakit nak beranak lagi..Tiba2 rasa best je duk hospital..layanan best,doc baik2 dan hensem2...

1 comment:

  1. Dah bersalin jgn lupa sms...
    klu tak sms, xde hadiah ok..he3x

    ReplyDelete