Wednesday, June 16, 2010

:: Checkup 38 weeks ::

Salam,

Semalam genap 38 minggu aku membawa perut nie..Pagi tu pergi checkup kat Klinik fauziah ditemani kembar.Husband tak teman coz aku skg duk umah mak..lagipun klinik tu sebelah taman umah aku je.

1.Mula2 check tekanan darah---> OK
2.Timbang berat ---> OK naik 0.5 je
3.Check perut,bb dh betul2 kat bwh..anytime keluar..doc ckp.
4.Check kaki---> bertambah bengkak


Doc bagi mc 2 hari..so aku sambung mc lagi..next week masuk keje kalau tak bersalin(tak suka nya coz takde mood nak keje)

Lepas Zuhur keluar plak ngan husband coz nak lunch nasi beriani gam kg baru..sedappp..Pastu jalan2 gi Giant cari puting susu bb & minyak telon bb.Budget nak jalan2 biar cepat skit bukak jalan..coz lepas tu g checkup kat hospital selayang..Still 2cm gak..cuma contraction 10 minit tu ada .doc nak tahan aku masuk wad..tp wad penuh.kalau ada mybe aku di tranfer ke hospital sg buloh.Aku ckp aku tak nak duk wad..coz nk tunggu bersalin lambat lagi kot.Sebelah aku dh nangis2 sakit.Tp nak buat camne bilik bersalin penuh plak hari tu.Aku tanya doc..dia ckp ramai bersalin operate tu penuh.Harap2 time aku bersalin nanti Allah swt permudahkanlah..Amin.

Malam tu aku tak balik umah mak..saje nak jenguk umah aku..tah jadi lintang pukang ke apa tah..yerla hubby duk sorang2..nampaknya umah kemas ,kain baju berlipat.Rupanya husband layan bola sampai lipat kain.Heheeh!cian sayang yer..malam tu kaw2 sakit perut..rasa cam senggugut semua.Tak boleh tido langsung mlm td..


 

No comments:

Post a Comment