Tuesday, April 21, 2009

Aktiviti mengecat selesai !!!

Salam,


Last 2 week..berturut-turut aku menyetelkan umah yg bakal kami duduki.Aktiviti mengecat umah.Fuh!!penat gilersss..First day mengecat aku ok la...mlm tu 3 pagi terjaga coz tangan sakit sangat.Nak nangis rasa..memeng tak leh tido la pastu.Buh minyak angin ,gamat sume..tak nak gak.Tah camne tertido..dlm kesakitan.Ahad tu nak sambung mengecat...tp teruskan gak.Mr tunang dh biasa kerja2 berat ni.Siap gelakkan aku lagi...sabar je la.

Kul 9 lebih dtg n b4 tu bfast dulu kat umah dia.Sempat tgk MIL jahitkan manik kat baju aku..Ya ampun..bapak lawanya..halus dan berseni.Aku tanya MIL nape baju ni grand sangat.MIL gelak je la..Aku plak takut nak pakai...:-)

Sehabisnya bfast makan goreng pisang..kami mula mengecat..ruang dapur kaler Krim coz tiles dh pink kaler...Dhla dapur luas..jenuh la nak mengecat.Pastu cat bilik air:Krim gak.

Untuk ruang tamu kami amik kaler ceria..oren kuning dari Colourland.Cat yg senang di lap..senang di conteng.Hehehe!!Mahal oo..cat nie..Tp hasilnya menakjubkan...MIL jeles tgk umah kami ..siap tnya ada lebih x cat ni..hahahah!!

Skg mengecat bilik tidur plak...kami pilih tema pink purple..buat 2 side la..warna yg lembut ,tenang dan romantis gitu...ni pun MIL suka.Anak buah Mr Tunang pun ada gak masa kami mengecat..si Farhan 3 thn siap ckp..yea!yea!bilik adik.Maknanya budak2 pun suka that colour..Tinggal pintu je nak cat..tp Mr Tunang la cat yer.Saya sudah kepenatan...Maybe pertengahan bulan 5 masuk perabot..seminggu nak nikah.2 minggu b4 tu cuci umah..Ooo..tak pe..adik2 ku dah habis exam leh la tolonggg yer..:-)
Jom layanzzz gambar....
Ruang tamu oren + yellow,Dapur krim




Sekitar luar umah(tak bis cat lg nie),bilik tido:pink purple

No comments:

Post a Comment